Over Bloemenweelde Amsterdam
De antwoorden op de veelgestelde vragen tijdens het bestellen en over het bezorgen van bloemen!
Bloemen bestellen & bezorgen
De antwoorden op de veelgestelde vragen tijdens het bestellen en over het bezorgen van bloemen!
Kan ik het tijdstip doorgeven waarop mijn bloemen moeten worden bezorgd?
Het doorgeven van een exact tijdstip voor bezorging is helaas niet mogelijk. Onze chauffeurs maken de meest efficiënte route door Amsterdam met de orders van dat moment. Daarom kunnen wij voor een boeket nooit een exact aflevermoment afspreken. Bij een voorkeur voor een ochtend of middaglevering proberen we hier natuurlijk zoveel mogelijk rekening mee te houden.
Kan ik bloemen vandaag nog laten bezorgen?
Boeketten die voor 12.00 zijn besteld, kunnen we van ma-za nog dezelfde dag nog bezorgen. Heb je een spoedbestelling maar is het al 12 uur geweest? Neem dan even contact op, we kijken graag of we je bestelling toch nog op de gewenste dag kunnen leveren!
Kan ik al bloemen bestellen voor een andere leverdatum?
Ja, je kunt tijdens je bestelling de leverdatum kiezen in de kalender. Zo kun je meteen al bloemen bestellen voor bepaalde data in de toekomst!
Zijn mijn bloemen al bezorgd?
De chauffeur geeft onze back-office zo snel mogelijk door of de bezorging van je boeket is gelukt. Je ontvangt dan van ons een update van de status via e-mail. Bestelde bloemen worden altijd op de opgegeven dag aangeboden aan de ontvanger. Indien je een voorkeur voor ochtend of middag hebt aangegeven, proberen we hier natuurlijk aan te voldoen.
Wat gebeurt er als de ontvanger van de bloemen niet thuis is?
Als de ontvanger van je boeket of plant niet aanwezig is, dan proberen we het bloemwerk af te geven bij de buren (de ontvanger krijgt dan een briefje in de bus op welk nummer het bloemwerk is afgeleverd). Als afgeven bij de buren niet mogelijk is, dan krijgt de ontvanger een briefje in de bus met het verzoek contact met ons op te nemen voor een tweede leverafspraak. Mocht de ontvanger dan nogmaals niet thuis zijn, dan kan deze het boeket in de winkel afhalen.
Kan ik bij Bloemenweelde ook bloemen bestellen voor het buitenland?
Als Fleurop-bloemist kunnen wij je bloemenbestelling voor het buitenland afhandelen via ons Fleurop Interflora netwerk. Bloemen voor het buitenland kunnen NIET via onze webshop besteld worden, omdat de prijzen van bloemwerk in het buitenland erg verschillend zijn. Neem daarom even contact op en dan bekijken we de mogelijkheden voor je!
Hoe heb ik het langst plezier van mijn boeket?
Snijd de bloemen na aankoop met een scherp en schoon mes schuin af. Hiervoor kan ook een snoeischaar worden gebruikt. Plaats de bloemen in een schone vaas met vers water en doe daarin een zakje bloemenvoedsel. Zet bloemen nooit op de tocht of bij de airco/verwarming. Zie voor meer uitgebreide informatie ook de pagina hoe moet ik bloemen verzorgen.
Geeft Bloemenweelde garantie op de boeketten?
Bloemenweelde biedt 7 dagen vers- c.q. vaasgarantie. Vaasgarantie geldt niet wanneer het geleverde boeket niet goed is behandeld. Zie voor meer uitgebreide informatie ook de pagina hoe moet ik bloemen verzorgen.
Mijn boeket ziet er anders uit dan op de foto, hoe kan dit?
We proberen de boeketten zoveel mogelijk te laten lijken op de foto, maar zijn daarbij afhankelijk van verschillende factoren: 1) De beschikbare bloemen op dat moment. Niet alle bloemen zijn altijd leverbaar. We proberen natuurlijk altijd een geschikte variant te vinden. 2) We leveren altijd superverse bloemen, zodat we aan de 7 dagen vaasgarantie kunnen voldoen. Op de foto zijn de bloemen altijd al in volle bloei. De bloemen die we leveren zijn dus 'verser' dan die op de foto. 3) Een studiofoto met goede verlichting geeft natuurlijk een wat ander beeld dan een foto 'op de vensterbank'. 4) De gebruikte vaas. Veel mensen gebruiken een mooie passende vaas voor het boeket dat ze ontvangen. Als het boeket echter in een niet passende vaas gezet wordt kan het ook anders tonen. We streven er natuurlijk naar om altijd prachtige en royale boeketten te leveren, zodat je waar voor je geld krijgt en er een zo gelijkend mogelijk boeket wordt afgeleverd! Tip: Bekijk ook het antwoord op de bovenstaande vraag: 'Hoe heb ik het langst plezier van mijn boeket?'
Kan in mijn bestelling wijzigen?
Heb je een verkeerd bezorgadres opgegeven? Wil je toch nog een vaas toevoegen? Geen probleem! Je kunt je bestelling tot één werkdag voor de levering nog wijzigen. Stuur hiervoor de wijziging ovv het ordernummer per e-mail naar info@bloemenweelde-amsterdam.nl Ook wijzigingen voor op dezelfde dag zijn soms nog mogelijk! Omdat we een wijziging moeten verwerken voordat de chauffeur het bloemwerk meeneemt raden we je aan in deze situatie telefonisch contact op te nemen op 020-616 8704. Als het boeket al gemaakt of onderweg is, is wijzigen niet meer mogelijk.
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Annuleren is alleen mogelijk bij bestellingen met een afleveradres binnen Nederland. De annulering moet tenminste 24 uur voor de afleverdatum telefonisch worden doorgegeven. Dit kan tijdens de openingstijden (ma-vr van 8.00 tot 18.00 uur en za van 8.00 tot 17.00) op telefoonnummer 020 - 6168704. Annuleringskosten bedragen 10% van de hoofdsom met een minimumbedrag van € 8,50. Aangezien Bloemenweelde hoofdzakelijk producten levert die snel kunnen bederven is het herroepingsrecht uitgesloten. Lees meer over het herroepingsrecht in onze algemene voorwaarden.
Kan ik mijn bestelling retourneren? (Heb ik herroepingsrecht?)
Retourneren van bloemen en planten (herroepingsrecht) is niet mogelijk (conform artikel 8.2.d. van de Algemene voorwaarden), omdat deze producten aan bederf onderhevig zijn. Voor accessoires die niet aan bederf onderhevig zijn (vazen) geldt dat deze kunnen worden geretourneerd als je zowel besteller als ontvanger bent en de accessoires niet beschadigd en niet gebruikt zijn. Retournering kan binnen 14 kalenderdagen volgend op de dag van levering conform artikel 6 en 7 van de Algemene voorwaarden. Geef bij retournering de volgende gegevens door: het ordernummer, reden van retournering en je contactgegevens. Het te retourneren artikel dient in een goed beschermde verpakking aan ons te worden verzonden.
Heb je een andere vraag?
Staat je vraag er niet bij?
Neem dan contact met ons op, we helpen je graag verder. Je vragen worden door ons zo snel mogelijk beantwoord. Gaat je vraag over een al geplaatste bestelling, hou dan je bestelnummer bij de hand, zodat we je order zo snel mogelijk kunnen vinden.